深夜的抒发

This is copied from one of my friend, who had just involved herself in an event. This is what she had learnt from the event and wish to share with us. 

1. Knowing of "Who You Are" and "Be Who You Want To Be". - Do not get distracted, be focus, be confidence , be adaptive , identify your strength and the most importantly is to be passionate abt what you are doing, pay the extra efforts that could bring you success. 
2. Be "Dare To Speakout" your ideas.- looking for jobs that value the culture of debate environment which will brings efficient solutions
3. Integrity, Honesty and Sincerity.- Involve in a job that you can be the true of yourself , and make sure that you hold the integrity.
4. Be Humble and Willing To Learn.- Always try to be as humble as u can because there's always smtg that he/she might knows but you don't.
5. Lastly , "Set Your Goals" and Take Your Action Now.
Note: A simple measure whether you're in love with your job is that :<> 

可想而知,能写出这段话的人并不简单
他的英文很好,思维很清晰
他能清楚地知道自己学到什么,并且变成文字列出来,分享给大家


在大学两年,我承认自己成绩很好
可是每当别人问我,“营养系学什么的啊?营养师以后是做什么的啊? 你在这两年学到什么啊?”
我总是回答不出来
我不知道自己学到什么
没有办法把他们变成文字陈述出来


读完了他的分享
第一点我就做不到
我不知道自己是谁,不知道自己想要什么,不知道自己想变成什么
从小到大,我从来不会为自己定下长远的目标
这太难了
我只知道我要努力读书
就算以后没有用到,努力读书总不会错
所以我都只有短期目标
小学就希望UPSR考得好,然后就是PMR, SPM, STPM.....
然后就是上大学,只希望可以first class 毕业
从来没有想过更远的
没有去规划,也不知道想要什么


如果有人问我希望十年后的自己是什么样子?
十年后,32岁
有的人会觉得他事业有成,
在哪个出名的公司担任什么职位,
赚到多少钱,
拥有什么资产等等等


我就是没有这种抱负
我能想到就是我成家了,生了孩子,
简单的工作,
生活美满,
可能去了几个我想去的国家旅行游玩
这就是我的目标


我是个简单的人
我喜欢随逸而安
我对事业,突破没有野心
我也不想去成为那样的人
觉得轻轻松松,累了就休息的生活比较适合我


可是我身边的coursemate, senior, 他们都属于第一种人
常常让我感到很压力
他们的想法跟我很不一样
他们参加aiesec 为了扩大自己的人际关系
为了认识更多厂商方便以后找工作
为了让自己和别人不一样
为了学习和人相处和沟通
为了让未来老板刮目相看
这些是他们参加之前想到的
而换成是我,我会想到的是我害怕面试
参加了会很好玩?
很忙的话怎么办?
我没有勇气出去见厂商等等
最后还是算了,当个普通的大学生就好


也许我生出来就是一个内向的人
我会努力的方向和他们不一样


我还是喜欢这里的朋友
能够陪我一起大笑运动开玩笑


我希望一直都能做自己,开开心心的
SMILE =)





Comments

  1. 每个人的人生观都不一样
    可能你面对的朋友 学长/姐 就刚好是有相同目标的人
    真正要竞争的是和自己比赛 :) 加油!
    不需要去担心害怕别人比你还有想法 你们只是目标不同。

    ReplyDelete
  2. 原来还有你在看 感动

    不需要去担心害怕别人比你还有想法 你们只是目标不同。
    知道了谢谢! =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts